Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΟΣΕΑΔΕ)

 

   Ο.Σ.Ε.Α.Δ.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

   Ταχ. Δ/νση:  Κατεχάκη 56, Τ.Κ.: 11525                                      

τηλ. προέδρου: 6909612632 – τηλ. γραμματέα: 6976677863

                          www.oseade.blogspot.com  -  email: oseadelladas@gmail.com                                

 

                                                                         Αθήνα   27 /3/2023  

                                                                   Αριθμ. Πρωτ. : 13

 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Ελλάδας (ΟΣΕΑΔΕ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Κατεχάκη 56, Τ.Κ.: 11525.                                       

ΠΡΟΣ ΤΟ

1.    Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:

Α) Υπουργό Οικονομικών,

Β) Υπουργό Εσωτερικών,

Γ) Τις  7  Αποκεντρωμένες Διοικήσεις  όπως νομίμως εκπροσωπούνται από τους 7  

    Γραμματείς:

 

1)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου  την κ. Μαριάννα Νικολαΐδου, που

κατοικοεδρεύει στον Πειραιά, οδός Ακτή Μιαούλη, αριθμός 83.

2)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής τον κ.  Γρηγόρη Ζαφειρόπουλο

που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Κατεχάκη, αριθ. 56.

3)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου -Δυτικής Μακεδονίας τον

κ. Σεραφείμ Λιάπη, που κατοικοεδρεύει στα Ιωάννινα, οδός Β. Ηπείρου, αριθ. 20 .

4)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας  τον

κ. Κώστα Τζανακούλη, που κατοικοεδρεύει στη Λάρισα, οδός Σωκράτους, αρ. 111.

5)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης την κ. Μαρία Κοζυράκη,

που κατοικοεδρεύει στο Ηράκλειο, οδός Πλατεία Κουντουριώτη .

6)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, τον  κ. Ιωάννη Σάββα, που κατοικοεδρεύει στη Θεσσαλονίκη, οδός Καθ. Ρωσσίδου, αριθμός 11 .

7)   Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου τον κ.    

Δημήτρη Κατσαρό, που κατοικοεδρεύει στην Πάτρα, οδός Ν. Εθνική οδός Πατρών –  

Αθηνών 158.

 

 

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της ΟΣΕΑΔΕ στις συνεδρίασή του στην Θεσσαλονίκη στις 3.3.2023 αποφάσισε να κηρύξει «απεργία – αποχή» από όλες τις διαδικασίες ή ενέργειες και όλα τα στάδια της αξιολόγησης, προκειμένου να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες κήρυξης της «απεργίας – αποχής», αντιδρώντας:

Στις διατάξεις του Τμήματος Α΄ και του Τμήματος Β΄ ν.4940/2022 και ειδικώς στα άρθρα 1-27 και άρθρο 29 ν.4940/2022.

 

ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ:

-Η «νέα» διαδικασία αξιολόγησης που προβλέπει ο ν.4940/2022 παραμένει αντιδραστική και μηχανισμός που στοχεύει στη «διάσπαση», στην χειραγώγηση και υποταγή των υπαλλήλων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και στην απαρέγκλιτη προώθηση υλοποίησης της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής (άρθρο 23 ν.4940/2022).

-Οι διακηρυκτικοί στόχοι της αιτιολογικής έκθεσης περί του ότι «Δεδομένης της μονιμότητας της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσης, η διακύβευση των πολιτικών ανθρωπίνου δυναμικού είναι η λειτουργία της διοίκησης βάσει της αρχής ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» είναι ψευδεπίγραφη, ενώ το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων που συνδέεται με το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής θα διχάσει τους εργαζόμενους και θα αποτελέσει μοχλό προώθησης των «αρεστών» της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας.

-Η άμεση σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική εξέλιξη και το βαθμό επίτευξης στόχων που προωθείται μέσα από το λεγόμενο «σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής» του άρθρου 23 ν.4940/2022, θα οδηγήσει στη συρρίκνωση μισθών και συντάξεων, στην υπηρεσιακή εξέλιξη των αρεστών, ενώ καλλιεργείται το έδαφος για την εντατικοποίηση της εργασίας, με εργαζόμενους σιωπηλούς και φοβισμένους. Ταυτόχρονα ενώ στο όποιο παραγόμενο αποτέλεσμα μιας υπηρεσίας συμβάλουν όλοι οι “κρίκοι” η εφαρμογή της ρύθμισης αυτής (άρθρο 23) το παραβλέπει σκόπιμα, με αποτέλεσμα να οδηγεί σε επιλεκτική κατανομή.

Εξάλλου με το άρθρο  25 του ν. 4940/2022 διαχωρίζονται και διαφοροποιούνται οικονομικά οι υπάλληλοι των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων από τους αντίστοιχους των υπουργείων, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και των υπηρεσιών και φορέων που εποπτεύονται ή υπάγονται στο Υπουργείο Οικονομικών, κι ας κάνουν ίδιες ή αντίστοιχες εργασίες οι υπάλληλοι όλων των οικονομικών υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, κι ας έχουν τους έχουν φορτώσει με επιπλέον ευθύνες από το 2016, που πέρασαν αρμοδιότητες των  Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Οικονομικές Υπηρεσίες .

-Επειδή, είναι ψευδεπίγραφη η αναφορά στην αιτιολογική έκθεση ότι «Διαμορφώνεται ένα λειτουργικό εργαλείο με διττό στόχο: αφενός τον προσδιορισμό του επιπέδου των δεξιοτήτων εκάστου υπαλλήλου, συναρτήσει των αρμοδιοτήτων της μονάδας του, και αφετέρου, τη διαμόρφωση των πρωτοβουλιών εκείνων που είναι απαραίτητες για τη συνεχή ανάπτυξη και ενδυνάμωση του υπαλλήλου, χωρίς οποιαδήποτε σύνδεση με βαθμούς και επιδόσεις», δεδομένων των διατάξεων του ν.4940/2022 που συνδέουν την αξιολόγηση αφ’ ενός μεν με την (μη) προαγωγή του υπαλλήλου ή την απαλλαγή Προϊσταμένου από τα καθήκοντά του, αφ’ ετέρου με την λήψη «bonus».

-Επειδή, ο ν.4940/2022 ιδρύει ένα περίπλοκο, δυσνόητο και δαιδαλώδες σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης, το οποίο ως είναι διαρθρωμένο στηρίζεται σε κριτήρια υποκειμενικά και μη μετρήσιμα, παραγνωρίζει πλήρως την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών, που στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είναι στο 60%, με Τμήματα με έναν ή και κανέναν υπάλληλο, με υπηρεσίες που λειτουργούν με ένα σημαντικό ποσοστό εργαζομένων με ελαστικές σχέσεις εργασίας, προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας» κλπ, παράδειγμα οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών και Μετανάστευσης που λειτουργούν με 40% συμβασιούχους αδιαλείπτως τα τελευταία 4 χρόνια, που «μπαλώνουν» καταστάσεις με την έλλειψη εξοπλισμού και τεχνικών μέσων και την μη κάλυψη των αναγκών για αποζημιώσεις και μετακινήσεις για την εκτέλεση της εξωτερικής υπηρεσίας όλων των ελεγκτικών μηχανισμών, ενώ διαλαμβάνει ρυθμίσεις που μεταθέτουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν, σε προϊσταμένους και υπαλλήλους και οι οποίες έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα (βλ. ιδίως άρθρο 10 παρ. 2, άρθρο 12 παρ. 2, άρθρα 14 & 15 ν.4940/2022), η αξιολόγηση που προωθείται, δεν έχει καμία σχέση με την απαίτηση για υπηρεσίες σύγχρονες και ποιοτικές, που θα καλύπτουν τις ανάγκες του λαού.

-Επειδή μόνον εξαιρέσεις αποτελούν οι προϊστάμενοι Τμημάτων, Διευθύνσεων και Γενικών Δ/νσεων - αξιολογητές των υπαλλήλων, που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, λόγω έλλειψης νέων οργανισμών και κρίσεων επιλογής προϊσταμένων και η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι ακόμα «αναπληρωτές».

-Επειδή, ο τιμωρητικός  χαρακτήρας των ρυθμίσεων (απαλλαγή Προϊσταμένου από τα καθήκοντά του κατ’ άρθρο 10 παρ.2 και παραπομπή υπαλλήλου στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο κατ’ άρθρο 12 παρ.2 για να αποφασίσει την προαγωγή του ή όχι) συνομολογείται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, που αναφέρει τα εξής για την ανάγκη που επέβαλε την αναμόρφωση του συστήματος αξιολόγησης:

«Η χαμηλή επίδοση, καθώς και η υψηλή επίδοση δεν έχουν επιπτώσεις για τους υπαλλήλους, καθιστώντας το σύστημα ατελέσφορο και αναποτελεσματικό. Δεν υφίστανται συνέπειες για την περίπτωση της μη επίτευξης ή της μερικής επίτευξης της στοχοθεσίας ».

-Επειδή, το ως άνω σύστημα ρυθμίσεων, παρίσταται αντίθετο προς διατάξεις υπέρτερης τυπικής ισχύος (άρθρα 1 παρ.3, 22 παρ.5, 25 παρ.1 εδ.α΄, 26 παρ.2 και 103 παρ.1,4,5 και 7 Συντ.), αφού δεν διασφαλίζει την αξιοκρατική, ισότιμη και αντικειμενική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και την συνεπεία τούτης μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας, ενώ συνδέεται ανεπιτρέπτως με κυρώσεις και παροχή κινήτρων οικονομικού περιεχομένου που εν πολλοίς βασίζονται σε υποκειμενικά κριτήρια και προσωπικές απόψεις των αξιολογητών, ευνοώντας την εμφάνιση και εγκαθίδρυση φαινομένων ευνοιοκρατίας και εκφοβισμού των υπαλλήλων.

 

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ

Μετά το πέρας τεσσάρων εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας μέχρι και την λήξη της Αξιολογικής Περιόδου 2023, όπως αυτή προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 1-27 ν.4940/2022 κηρύσσεται απεργία-αποχή όλων των υπαλλήλων, που καλύπτονται συνδικαλιστικά από την ΟΣΕΑΔΕ,  στις 7  Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, σε όλα τα επίπεδα αυτής και συγκεκριμένα από κάθε ενέργεια που συνδέεται με την περιγραφόμενη στα άρ.1-27 και 29 ν.4940/2022 διαδικασία στοχοθεσίας και αξιολόγησης και τις κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικές αποφάσεις και εγκυκλίους, όπως την με αριθμ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ·5/23/οικ. 18708 (ΦΕΚ B' 6176/05.12.2022) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου των εντύπων για τη διενέργεια της αξιολόγησης, του τρόπου, του χρόνου και της διαδικασίας υποβολής τους, του ακριβούς τρόπου και χρόνου διενέργειας των υποχρεωτικών συζητήσεων και των θεματικών πεδίων υψηλής απόδοσης για την  εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους Β' του ν. 4940/2022 (Α' 112)», την με αριθμ. ΔΣΣΚ/ΤΠΠ/Φ. 1/οικ.386(ΦΕΚ Β' 46/11.01.2023) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα «Καθορισμός του περιεχομένου των κατηγοριών στοχοθεσίας και ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας και μεθοδολογίας καθορισμού και αναθεώρησης στόχων και δεικτών μέτρησης του άρθρου 9 του ν. 4940/2022 Υπουργού Εσωτερικών» και την με αριθμ. 181218 ΕΞ 2022 (ΦΕΚ Β' 6328/13.12.2022) απόφαση των Υπουργού και Αν. Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός των υπηρεσιών, των ποσοτικών στόχων για κάθε υπηρεσία, της μεθόδου και του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης, το ύψος, του χρόνου και του τρόπου καταβολής του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (Κ.Ε.Δ.Σ.) του άρθρου 25 ν. 4940/2022 (Α' 112)».

Σημειώνεται ότι, η ως άνω αποχή των υπαλλήλων που εκπροσωπούμε από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔΕφΑθ 559/2020,  486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσεως, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας.

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας γνωστοποιούμε, ότι από την παρέλευση τεσσάρων πλήρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας και μέχρι το πέρας της διαδικασίας αξιολογήσεως για την αξιολογική περίοδο 2023, όποτε και εάν αυτή λάβει χώρα, κηρύσσουμε απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με την διαδικασία στοχοθεσίας και αξιολογήσεως του ν.4940/2022 και των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων και εγκυκλίων, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου των 7  Αποκεντρωμένων Διοικήσεων , τους οποίους εκπροσωπούμε.

 

ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕ

Την απόσυρση των διατάξεων του Τμήματος Α΄ και του Τμήματος Β΄ ν.4940/2022 και ειδικώς των άρθρων 1-27 και 29 ως αντίθετων στα άρθρα 1 παρ.3, 22 παρ.5, 25 παρ.1 εδ.α΄, 26 παρ.2 και 103 παρ.1,4,5 και 7 Συντ. και την ανάκληση των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νομίμως εκπροσωπείται προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.