Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΣΕΑΔΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟ ΕΚΔΟΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ


       Συναδέλφισσες, οι

      Η Ομοσπονδία όλα τα προηγούμενα χρόνια και σε κάθε συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία, έβαζε ως μόνιμο αίτημα την αυτονόητη συμμετοχή της, στην συζήτηση για τους νέους Οργανισμούς των 7 Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ένα αίτημα που ζητάμε φυσικά και τώρα με την προτεινόμενη Ειδική Συλλογική Σύμβαση με το ΥΠΕΣ. Πέρα δε, από το Υπουργείο Εσωτερικών και τα συναρμόδια Υπουργεία που συνυπέγραψαν τα σχέδια των Π.Δ., είναι γνωστό ότι είχαν λόγο ( παρασκηνιακά ) και άλλα Υπουργεία για τη Δομή των Α.Δ….
Τόνοι μελάνης χύθηκαν για αυτό το ζήτημα, αλλεπάλληλες συναντήσεις, υπομνήματα, δελτία τύπου, τοποθετήσεις στις επιτροπές της Βουλής, σχεδόν με όλους τους 13 Υπουργούς Εσωτερικών ( 10 και 3 Υπηρεσιακοί, σε 7 διαφορετικές κυβερνήσεις ) που μεσολάβησαν από τον Καλλικράτη μέχρι τον Κλεισθένη τα 9 τελευταία χρόνια. Υποσχέσεις και δεσμεύσεις για γέλια και για κλάματα, το αποτέλεσμα βέβαια πάντα αρνητικό και εξαιρετικά προσβλητικό για τους εργαζόμενους, για ένα τόσο σημαντικό θέμα, που έχει να κάνει, με την εργασιακή κατάσταση και την υπηρεσιακή και επιστημονική τους εξέλιξη. Καταγράφεται έτσι η «μνημονιακή» προσέγγιση «αριστερών» και «φιλελεύθερων»  κυβερνήσεων και αντίστοιχων «πολιτικών μειγμάτων», σύμφωνα με την οποία, οι τελευταίοι που έχουν γνώμη για την οργάνωση της εργασίας τους είναι οι εργαζόμενοι …

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και μετά από επίμονες προσπάθειες, μας δόθηκε τελικά, η δυνατότητα από το ΣτΕ (Ε΄Τμήμα), όχι των αντιγράφων που επιθυμούσαμε, αλλά της ανάγνωσης των Σχεδίων των ΠΔ, της αναλυτικής συζήτησης με τον έναν από τους δύο εισηγητές, της επικοινωνίας και με τους δύο εισηγητές και την κατάθεση συμπληρωματικών υπομνημάτων.
Τα δεδομένα που βγήκαν από τις αναγνώσεις μέχρι σήμερα (πέρα από τον καταφανή εμπαιγμό) και τις συζητήσεις που έγιναν, είναι δυστυχώς αποκαρδιωτικά καθώς επαληθεύονται επί το χείρον, οι εκτιμήσεις που κάναμε ως Ομοσπονδία, για τους στόχους και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το νέο Δημόσιο γενικότερα ( δήθεν επιτελικό αλλά στην πραγματικότητα τροχονόμο ιδιωτικών συμφερόντων), καθώς στρατηγική επιδίωξη παραμένει η περικοπή ( όπως και έγινε το περασμένο καλοκαίρι και επίκειται και η συνέχεια με τον Ελεγκτή Νομιμότητας ΑΥΕ ) και στην καλύτερη περίπτωση αργότερα, η συντήρηση των υπαρχόντων ανεπαρκών δομών, αν δεν αποσυναρμολογηθούν περαιτέρω.
Βασικές παράμετροι των «νέων» «μετα-μνημονιακών» οργανισμών είναι :
α. η παγιοποίηση της υπάρχουσας υποστελέχωσης / εντατικοποίησης της εργασίας – καμία αναφορά σε αναγκαίες / σχεδιαζόμενες, έστω για το απώτερο μέλλον, προσλήψεις, 
β. η νομιμοποίηση όλων των προηγούμενων περικοπών προσωπικού και θέσεων ευθύνης από την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και μετά,
γ. η πλήρης έλλειψη εκτίμησης των πραγματικών αναγκών, που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι υπηρεσίες με την διάρθρωσή τους,
δ. η παντελής έλλειψη οπουδήποτε  γενικού - καθολικού εργαλείου εκτίμησης / σχεδιασμού  της απαιτούμενης στελέχωσης,
ε. η νομιμοποίηση της ασυδοσίας και του αυταρχισμού  (διευθυντικό δικαίωμα) όπου το μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης ( στην περίπτωσή μας ο συντονιστής ) τοποθετεί σε κάθε υπηρεσία όσους και όποιους θέλει, καθώς το υπάρχον προσωπικό κατανέμεται ( με ….κάποιο τρόπο) στις υπό διαμόρφωση δομές…
στ. ο  προφανής σχεδιασμός για την ιδιωτικοποίηση όσων αρμοδιοτήτων αδυνατούν να υποστηρίξουν οι υποστελεχωμένες /υπονομευόμενες  υπηρεσίες  ( π.χ. Πληροφορική).
   Οι παράμετροι  αυτοί θα πρέπει να συνεκτιμηθούν σε συνδυασμό με την υπάρχουσα νομοθεσία για την αντιδραστική / προσχηματική «Αξιολόγηση», την  προαποφασισμένη «Στοχοθεσία»,  που νομιμοποιεί όλα τα προηγούμενα, και βέβαια  τα περίφημα Περιγράμματα Θέσεων, που αντί να θωρακίζουν του υπαλλήλους απέναντι στην διευθυντική αυθαιρεσία,  φορτώνουν στους υπαλλήλους  το σύνολο των αρμοδιοτήτων του κάθε τμήματος.
Μέρος της ευθύνης εκτός από την κυβέρνηση, πρέπει να πούμε ότι αναλογεί και στους Συντονιστές των 7 ΑΔ που ήξεραν, όπως μας δήλωσαν υπηρεσιακοί παράγοντες των Υπουργείων. Στα σχέδια λοιπόν που αναγνώστηκαν, σταχυολογούμε τα εξής:

·       Καταργούνται σε όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι Διευθύνσεις Πληροφορικής και συγχωνεύονται σε μία νέα Διεύθυνση, με την ονομασία Δ/νση Διοίκησης και Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
·       Καταργούνται σε όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας κ γίνονται τμήματα.
·       Καταργούνται στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις Αττικής και Μακεδονίας – Θράκης οι Διευθύνσεις Αναδασώσεων.
·       Φαίνεται ότι πλην τις εκάστοτε έδρες, καταργούνται οι υπόλοιπες Διευθύνσεις Αγροτικών υποθέσεων και πολλά άλλα τμήματα γραμματειακής υποστήριξης,  γίνονται γραφεία.
·       Παραμένουν οι παλιές δομές στις Διευθύνσεις  Αστικής Κατάστασης με τις αρμοδιότητες της Ιθαγένειας και της Πολιτογράφησης, αν και από 1 Γενάρη 2019 οι αρμοδιότητες μαζί με το προσωπικό που μετατάχθηκε, ασκούνται από το ΥΠ.ΕΣ !!! ενώ δεν έχουν προβλεφθεί ούτε αναφέρονται, οι δομές των νέων Διευθύνσεων Αστικής Κατάστασης και Κοινωνικών Υποθέσεων, των Τμημάτων Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Πρόνοιας και του Τμήματος Αεροϋγειονομείου και των αντίστοιχων Διευθύνσεων Αστικής Κατάστασης, Μετανάστευσης και Κοινωνικών Υποθέσεων στην ΑΔ Αιγαίου κτλ που προβλέπει ο νόμος 4555/18, «Κλεισθένης 1» ούτε και τα αντίστοιχα νέα τμήματα Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Πρόνοιας στις έδρες των ΑΔ κα.
·       Δίνει υπερεξουσία στους Συντονιστές κατά την πρώτη τοποθέτηση , ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ , έχοντας όμως σε ισχύ και το άρθρο 54 παρ 1,2,3,4 του Ν.4178/2013.
·       Στο ακροτελεύτιο άρθρο κάθε Π.Δ καταργούνται όλες οι διατάξεις των προηγούμενων 7 ΠΔ του 2010 ενώ ταυτόχρονα για τις αρμοδιότητες των Διευθύνσεων  στα νέα Π.Δ.,  παντού αναφέρονται σε υφιστάμενες δομές !!!!!.
·       Οι θέσεις Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων καλύπτονται μόνο από υπαλλήλους Π.Ε !!!!! Δεν υπάρχει πρόβλεψη σε περίπτωση που δεν υπάρχει Π.Ε για το πως θα καλύπτεται η θέση ευθύνης.
·       Οι θέσεις Προϊσταμένων Τμημάτων πλην ελαχίστων περιπτώσεων καλύπτονται από Π.Ε και ελλείψει Π.Ε από Τ.Ε !!!!! ( Εδώ μπορεί να προΐστανται Π.Ε με βαθμό Γ΄ και μη συναφή ειδικότητα ακόμη και αν  υπάρχει Τ.Ε με βαθμό Α΄ και μεταπτυχιακό η διδακτορικό!!!!! )
·       Οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΔΕ ( πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) στερούνται κάθε ιεραρχικής εξέλιξης !!!!
·       Στον συνολικό αριθμό των υπαλλήλων δεν έχουν αφαιρεθεί οι 350 συνάδελφοι που μετατάχτηκαν υποχρεωτικά στο Υπ. Εσωτερικών από 1-1-2019 δίνοντας διαφοροποιημένα νούμερα ανά κατηγορία ούτε και σχετική πρόνοια για τις ψηφισμένες διατάξεις του ΑΥΕ . Η αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων είναι σε εκκρεμότητα και δεν φαίνεται να είναι πάνω από 10% οι κενές, κάτι που δεν θα βοηθήσει στην πολυαναμενόμενη κινητικότητα.
·       Εκτός της ΑΔ Αττικής που δημιουργείται, καλώς κατά την γνώμη μας, 4η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στις υπόλοιπες 6 ΑΔ παραμένει παραδόξως, το μοντέλο των 3 Γεν. Διευθύνσεων με νέα Διεύθυνση Προμηθειών και ο Γεν. Διευθυντής Εσωτερικής λειτουργίας καθίσταται Π.Ο.Υ.
·       Προτείνεται να μετατραπούν  όλες οι προσωποπαγείς μόνιμες και αορίστου χρόνου θέσεις, σε μόνιμες και αορίστου οργανικές, με μεταγενέστερη πράξη του Συντονιστή υπό αίρεση, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να προβλεφθεί να γίνει άπαξ με το υφιστάμενο υπηρετούν προσωπικό.
·       Το αυτοτελές τμήμα εκπαίδευσης φεύγει και εντάσσεται στην  Δ/νση Διοίκησης και υπό τον Συντονιστή δημιουργείται, νέο αυτοτελές τμήμα Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
·       Το αυτοτελές τμήμα Εσωτερικού ελέγχου αναφέρεται ότι θα λειτουργεί ως μονάδα υπό τον Συντονιστή.
·       Τα δασονομεία παραμένουν ως γραφεία υφιστάμενα.
·       Τα δασοφυλακεία παύουν να θεωρούνται ως οργανικές μονάδες και γίνονται απλές χωρικές μονάδες.!!!!
·       Η Διεύθυνση Κοινωφελών περιουσιών μετονομάζεται σε Διεύθυνση Κοινωφελών και Δημόσιων περιουσιών με τμήμα δημόσιας περιουσίας.
·       Τέλος έχουμε αδιακρίτως πολλές συγχωνεύσεις κλάδων, σε όλες τις κατηγορίες των υπαλλήλων και υπάρχουν και άλλες ειδικότερες λεπτομέρειες που μέσω της ανάγνωσης δεν θα προλάβαμε να σημειώσουμε επαρκώς.

Εν κατακλείδι, δεν μπορούμε ακόμα να γνωρίζουμε ποιες παρατηρήσεις του ΣΤΕ θα λάβει υπόψη του το Υπουργείο και με ποιό τρόπο θα τις διορθώσει, καθώς έχει την ευχέρεια πολιτικά να επιλέξει ως Διοίκηση, το διοικητικό μοντέλο που θέλει να εφαρμόσει, αρκεί να τηρεί κάποιες συγκεκριμένες συνταγματικές επιταγές. Επίσης ο χρόνος έκδοσης των ΠΔ παραμένει απροσδιόριστος και ουδείς δεσμεύεται μπροστά και σε μία παρατεταμένη εκλογική περίοδο. Εμείς ως Ομοσπονδία, επαναλαμβάνουμε όμως σε κάθε κατεύθυνση, ότι δεν αποκλείουμε και τα ένδικα μέσα, για να προστατέψουμε  τα συμφέροντα των εργαζομένων από τις τυχόν αυθαιρεσίες, των Συντονιστών που η κυβέρνηση τους κάνει δώρο το δικαίωμα, να καταργούν και να δημιουργούν όποτε και όπου θέλουν, θέσεις ανά υπηρεσία και να τοποθετούν τους υπαλλήλους χωρίς κριτήρια, μετρήσιμα και συγκρίσιμα.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Σ.Ε.Α.Δ.Ε.

                         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ                       ΜΑΥΡΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

                                        [ Ακολουθεί και ενημερωτικό υπόμνημα. ]


                                                                                                                 Αθήνα 2-4-2019



                                                     ΥΠΟΜΝΗΜΑ

A.ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ν.4178/2013 ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ

Η οργάνωση και λειτουργία των υπουργείων, των αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών, των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών, των αποκεντρωμένων διοικήσεων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου καθορίζεται με τους Οργανισμούς των φορέων αυτών, οι οποίοι εγκρίνονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με προεδρικά διατάγματα.
Για την έγκριση και τροποποίηση των Οργανισμών, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και των σχετικών πολιτικών που διαμορφώνονται από Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, λαμβάνονται υπόψη εκθέσεις αξιολόγησης των οργανικών μονάδων τους, οι οποίες συνοδεύονται από περιγράμματα θέσεων, καθηκόντων, αποστολών και διαδικασιών, καθώς και από σχέδια στελέχωσης.
Σε εφαρμογή των πολιτικών που διαμορφώνονται για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και των αποφάσεων που λαμβάνονται από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης σχετικά με τη βελτίωση της οργάνωσης, της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας, καθώς και για τη βέλτιστη αξιοποίηση των δημοσιονομικών πόρων των δημοσίων υπηρεσιών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, επιτρέπεται να καταργούνται θέσεις προσωπικού με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού, η οποία εκδίδεται με βάση τα πορίσματα που περιέχονται στις εκθέσεις αξιολόγησης των οργανικών μονάδων των φορέων της παρούσας παραγράφου και στα σχέδια στελέχωσής τους.
Οι Οργανισμοί εγκρίνονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με προεδρικά διατάγματα, τα οποία εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Με τα προεδρικά διατάγματα μπορεί να αντικαθίσταται, να καταργείται ή να τροποποιείται κάθε ισχύουσα διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης.
Με τους Οργανισμούς καθορίζονται:
α) Η αποστολή του φορέα και η διάρθρωση των υπηρεσιών του σε οργανικές μονάδες (γενικές διευθύνσεις, διευθύνσεις , υποδιευθύνσεις, τμήματα, αυτοτελή και μη, αυτοτελή γραφεία ).
β) Ο τίτλος και η αποστολή κάθε οργανικής μονάδας.
γ) Οι κλάδοι προσωπικού κατά κατηγορίες, τα τυπικά προσόντα διορισμού ή πρόσληψης κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και η κατανομή των οργανικών θέσεων σε κλάδους και ειδικότητες.
δ) Η γενική περιγραφή προσόντων και καθηκόντων κάθε θέσης ευθύνης.

Με τους Οργανισμούς της προηγούμενης παραγράφου μπορεί επίσης να προβλέπεται:
α) Η κατάργηση ή συγχώνευση υπηρεσιών ή οργανικών μονάδων των φορέων της παραγράφου 1, καθώς και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους σε άλλες υπηρεσίες ή οργανικές μονάδες ή η κατάργησή τους.
β) Η κατανομή του συνόλου ή μέρους των οργανικών θέσεων του φορέα σε περισσότερους κλάδους ή ειδικότητες κλάδων. Στην περίπτωση αυτή οι κλάδοι και ειδικότητες από τους οποίους διενεργείται κάθε φορά η πλήρωση των κενών θέσεων καθορίζονται με την οικεία προκήρυξη.
γ)  Η σύσταση ή κατάργηση οργανικών θέσεων κατά κατηγορία και κλάδο.
δ) Η σύσταση νέων κλάδων κατά κατηγορίες, καθώς και η συγχώνευση ή κατάργηση υφισταμένων με δυνατότητα κατάργησης αντίστοιχων οργανικών θέσεων.
ε) Η μεταφορά οργανικών θέσεων σε άλλους κλάδους, υφιστάμενους ή νέους, της ίδιας ή άλλης κατηγορίας, καθώς και η ρύθμιση θεμάτων ένταξης υπηρετούντων υπαλλήλων σε νέους κλάδους της ίδιας κατηγορίας, που προκύπτουν με σύσταση ή συγχώνευση υφισταμένων. στ) Η σύσταση οργανικών μονάδων χωρίς εσωτερική διάρθρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 20 παρ. 2 του ν. 2503/1997, η οποία διατηρείται σε ισχύ. Και
ζ) Κάθε άλλη λεπτομέρεια που αφορά την οργάνωση και λειτουργία της οικείας υπηρεσίας.

Οι οργανικές θέσεις κατανέμονται ενιαία κατά οργανική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης με τους Οργανισμούς. Η κατανομή του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να τροποποιείται με αποφάσεις των αρμόδιων Υπουργών ή οργάνων διοίκησης των φορέων, οι οποίες δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εφόσον η τροποποίηση επιβάλλεται για τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών και διασφαλίζεται η λειτουργική επάρκεια όλων των υφισταμένων οργανικών μονάδων του φορέα.
Η σύνθεση του προσωπικού των Διευθύνσεων καθορίζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Γενικής Διεύθυνσης με βάση την αποστολή κάθε Διεύθυνσης και τις ανάγκες της υπηρεσίας. Η σύνθεση του προσωπικού οργανικών μονάδων κατώτερου επιπέδου καθορίζεται από τον προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης με βάση την αποστολή κάθε οργανικής μονάδας και τις ανάγκες της υπηρεσίας.

B. ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ

Πρόσφατες αποφάσεις του Σ.τ.Ε., έκριναν το ζήτημα του προβαδίσματος των κατηγοριών υπαλλήλων στις θέσεις ευθύνης, σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας και το άρθρο 97 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (ν. 3528/2007), στο οποίο αναφέρονται τα εξής: «Το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων καθορίζεται ως εξής: α) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ. β) Μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν στην ίδια κατηγορία προηγούνται οι υπάλληλοι ανώτερου βαθμού με βάση την ιεραρχική κλίμακα των βαθμών του άρθρου 80. γ) Μεταξύ υπαλλήλων του ίδιου κλάδου και βαθμού δεν υπάρχει προβάδισμα. δ) Όπου από τις οικείες οργανικές διατάξεις επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊσταμένου κατηγορίας που έπεται κατά το προβάδισμα δεν ισχύει το προβάδισμα των κατηγοριών.».
Οι αποφάσεις αυτές του Σ.τ.Ε. ακυρώνουν Π.Δ., ως προς τις προσβαλλόμενες διατάξεις τους, γιατί προέβλεπαν, όπως αναφέρουν, την «επιλογή διαζευτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως προϊσταμένων σε όλες τις αναφερόμενες οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις ή Τμήματα) καταργώντας αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα με το άρθρο 97 του κώδικα κατάστασης δημοσίων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων και υπαλλήλων νπδδ».
Προέβλεπαν δηλ. ΠΕ ή ΤΕ αδιακρίτως, στο σύνολο των οργανικών μονάδων, χωρίς αιτιολόγηση που να βασίζεται στο αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και στις συγκεκριμένες ειδικότητες.
Κατά το Σ.τ.Ε., σύμφωνα με τις σχετικές συνταγματικές αρχές, το καθοριζόμενο προβάδισμα των κατηγοριών υπαλλήλων, στις θέσεις ευθύνης, παύει να ισχύει στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι οικείες οργανικές διατάξεις, βάσει του αντικειμένου των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου των υπαλλήλων, προβλέπουν την τοποθέτηση ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας υπαλλήλου κατηγορίας, που έπεται κατά το προβάδισμα, αρκεί αυτό να είναι συγκεκριμένο και να μην γίνεται αδιακρίτως για όλες τις σχετικές οργανικές μονάδες.
Τα παραπάνω δεν επηρεάζουν την διαδικασία επιλογής σε θέσεις ευθύνης και την σχετική μοριοδότηση, όπως αυτή προβλέπεται από τον ν. 4369/2016, αλλά μόνο την τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης, όταν γεννάται ζήτημα προβαδίσματος των κατηγοριών υπαλλήλων και ελλείψει της ανωτέρω αιτιολογημένης πρόβλεψης στον Οργανισμό.
Η πληθώρα των ειδικοτήτων και των εξειδικεύσεων που υπάρχουν στο ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών μας, καθώς και η απόκτηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σε συνδυασμό με τα περιγράμματα θέσεων ευθύνης έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα, όπου θα πρέπει να αναφέρονται πλέον συγκεκριμένα οι αρμοδιότητες της κάθε οργανικής μονάδας και οι προτεινόμενες ειδικότητες για την κάλυψη της κάθε θέσης ευθύνης.

Συμπερασματικά ,
Σε κάθε Οργανισμό Εσωτερικής Λειτουργίας, για κάθε θέση ευθύνης πρέπει να γίνεται συγκεκριμένη αιτιολόγηση, ανάλογα με το αντικείμενο της οργανικής μονάδας (Δ/νση, Τμήμα, Αυτοτελές Γραφείο κλπ), δηλαδή τις ασκούμενες αρμοδιότητες και την προτεινόμενη ειδικότητα. Μόνον έτσι το όποιο προβάδισμα της κάθε κατηγορίας δεν θα είναι γενικευμένο και κάθε κατηγορία και ειδικότητα υπαλλήλου θα μπορεί να προΐσταται σε οργανική μονάδα, σύμφωνα με την αντικειμενική μοριοδότηση (συνάφεια του γνωστικού αντικειμένου και  επαγγελματικά δικαιώματα) που θα συγκεντρώνεται κατά την διαδικασία επιλογής.