Κυριακή, 6 Απριλίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (9-1-2014)

Συνάδελφοι,
με στόχο να μην παραγραφεί μια διεκδίκηση για την επιστροφή εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 29 του Ν. 3896/2011 πολλοί εργαζόμενοι έσπευσαν και σπεύδουν στις εφορίες για να κάνουν αίτηση. Σας ενημερώνουμε ότι η εισφορά αλληλεγγύης καθιερώνεται σε 1% στα καθαρά εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 ευρώ και 2% στα καθαρά εισοδήματα 20.001 έως 50.000 ευρώ.
Το επείγον της όλης κίνησης έχει να κάνει με το γεγονός ότι από την 1η Ιανουαρίου έχουμε παρέλευση της τριετίας, οπότε και δε θα μπορούν οι εργαζόμενοι να διεκδικήσουν την επιστροφή για την παρακράτηση του 2011. Με την εν λόγω αίτηση κατοχυρώνουν οι αιτούντες το δικαίωμα της μη παραγραφής για την παραπάνω τριετία σε περίπτωση που δικαιωθούν από τα δικαστήρια και επιστραφούν τα χρήματα. Με την αίτηση δεν επιστρέφεται το ποσό της εισφοράς από τις εφορίες, αλλά εξασφαλίζεται η διακοπή παραγραφής προκειμένου να είναι ανοικτή η δικαστική διεκδίκηση.
Eπίσης σας ενημερώνουμε πως πληροφορηθήκαμε ότι οι Δ.Ο.Υ δέχονται αιτήσεις που έχουν συνταχθεί με ημερομηνία 31-12-2013. Πάντως το αν κατοχυρώνεται το δικαίωμα της μη παραγραφής για το 2011, εφόσον παρήλθε η ημερομηνία πρωτοκόλλησης (31-12-2013), μένει να εξετασθεί.

Σας παραθέτουμε τη γνωμάτευση της νομικού συμβούλου της ΔΟΕ για το θέμα της εισφοράς αλληλεγγύης:
"Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, Αναφορικά με το θέμα, που έχει ανακύψει σχετικά με την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 καθώς και την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ίδιου Νόμου και τις αιτήσεις διακοπής της παραγραφής, που σπεύδουν να υποβάλλουν δεκάδες δημόσιοι υπάλληλοι, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα κάτωθι:
1) Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών.
Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως.
2) Κατά την προσωπική, νομική μου αντίληψη, οι ως άνω εισφορές είναι αντίθετες τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς τους Διεθνείς κανόνες δικαίου (ΕΣΔΑ), δεδομένου, ότι είναι μη ανταποδοτικές και σε κάθε περίπτωση εντασσόμενες μέσα στο ευρύτατο πλαίσιο των περικοπών των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς την αρχή της αναλογικότητας, που πρέπει να διέπει κάθε μέτρο, που λαμβάνει η πολιτεία εις βάρος επιμέρους κατηγοριών πολιτών.
3) Η υποβολή αίτησης διακοπής της παραγραφής μοναδικό σκοπό έχει την διασφάλιση, ότι οι αξιώσεις για επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το έτος 2011 δεν θα υποκύψουν στην διετή παραγραφή, που προβλέπει ο Κώδικας Περί Δικών Δημοσίου.
Στο σημείο αυτό, πρέπει να τονιστεί, ότι η ως άνω διεκδίκηση, η αίσια έκβαση της οποίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί δεδομένη, είναι προφανώς ζήτημα προσωπικής επιλογής του κάθε εκπαιδευτικού, ο οποίος και μπορεί να επιλέξει εάν θα υποβάλλει την σχετική αίτηση ή όχι ή εάν θα διεκδικήσει ακολούθως δικαστικά την επιστροφή των παρακρατηθέντων. Παραμένω στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση. Με εκτίμηση, Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ Οι αιτήσεις στην Εφορία για την εισφορά Αλληλεγγύης καλύπτουν μόνο τη διακοπή παραγραφής του έτους 2011 για Δικαστική προσφυγή".
 για κατέβασμα πατήστε εδώ!